Vi dissar Lidl.

Detta inlägg som just nu håller på att skrivas är en ren diss mot Lidl.
 
En sak som jag och (förhoppningsvis) många andra älskar väldigt högt på denna jord är mat :) Och Lidl är en matbutik där man inte bara kan köpa just mat. När jag åt frukost imorse satt jag och tittade i ett reklamblad, från Lidl. Mataffären Lidl, där man kan köpa trekantskalsonger för endast 39.99, tyska toalettsitsar och grekiskt knäckebröd. Det fick mig att börja tänka på skillnaden mellan Lidl och Ica.. 

En stor skillnad mellan Ica och Lidl är att Ica faktist har ett sortiment med ekologisk odlad mat medans Lidl inte ens verkar ha en aning om vad ekologiskt är. Jag såg inte en enda ekologisk vara i hela reklambladet! Men varför handlar vi i en butik som bara gör våran miljö sämre? Är det för att vi inte riktigt vågar lita på Icas köttfärs längre? Eller är det något vi kanske missat med Lidl, som det är nått bra med?

Så jag vill hissa ica för massa ekologiskt! och dissa Lidl för trekantskalsonger, knäckebröd och bh:ar som inte är ekologiska och dessutom importerade från Tyskland.


Kommentarer
Postat av: Bella

det lätt intressant :) ska jag kolla in! kram

2008-06-17 @ 10:55:32
URL: http://bellablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0