En hyllning till Sveriges invånare.

Jag skulle faktiskt vilja börja dagen med en hyllning till folket;
För tre dagar sen försvann en mycket högt värderad värdesak för mig.
Jag trodde självklart att det var kört, totalt kört, och jag hade inte en
förhoppning på att faktiskt få tillbaka min värdesak. Men vad tror ni hände?
Igår ringde de på min mobil;

"Hejsan. Är det blablabla jag talar med?"
"Ja, det stämmer..."
"Jaha.. Okej.. Mina söner har hittat en blablabla härute, och det står att det är din..."
"NAE? SKÄMTAR DU MED MIG????"
"Njae, den låg härute så de tog med den in och så..."
"OCH JAG SOM LETAT ÖVERALLT OCH SATT UPP LAPPAR OCH..."
"Ja, ni kan ju komma och hämta den när ni har tid..."
"KAN JAG KOMMA NU?!?!?!"'


Jag måste erkänna att jag aldrig trodde att jag skulle få tillbaka
min värdesak, och förbannade mig över hur egoistiska
människor är, att man aldrig kan få ha något ifred blablabla..
Så, ibland förvånas jag över hur snälla människor kan vara,
tack för att ni motbevisar mina förutfattade meningar ibland!


Kommentarer
Postat av: Elin

Vad kul att du fick tillbaka det du tappat!

Gillar eran blogg förresten!

Kram

2008-06-18 @ 10:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0